Reclama en un vídeo que la gent doni suport a l'emissora de Catalunya Nord.
Jean Castex, ex-primer ministre de l’estat francès i ex-batlle de Prada de Conflent, s’ha solidaritzat públicament amb Ràdio Arrels i ha reclamat que la gent li doni suport. En un missatge en català, Castex ha dit: “Doneu suport a Ràdio Arrels, la veu de Catalunya Nord. Moltes gràcies!”.
Ràdio Arrels, l’única emissora en català de Catalunya Nord, va engegar fa dues setmanes una campanya de mecenatge per a fer front a la inestabilitat i dificultats econòmiques que arrossega de fa temps. L’objectiu és sumar esforços de persones, entitats, empreses i col·lectius per aconseguir d’augmentar de 100.000 euros anuals el pressupost.
Castex ha estat un defensor actiu de la llengua i cultura catalanes al llarg de la seva trajectòria política. Tot i el seu perfil jacobí i centralista, Castex ha mantingut una actitud positiva envers el català, tant pel seu arrelament personal com pel seu compromís institucional.
Ha donat suport continu a la Bressola, ajudant a construir edificis escolars i fent gestions davant el Ministeri d’Educació. Ha estat clau en la legalització de la recepció de TV3 a la Catalunya Nord, impulsant un conveni transfronterer entre l’estat francès i l’estat espanyol.
L’emissora es troba en una situació delicada arran de la possible retallada del 30% prevista en el fons francès Fonds de Soutien a l’Expression Radiophonique (FSER), que és la seva font d’ingressos principal. De moment, el pressupost francès s’ha paralitzat arran de la situació política. Ara, si s’aprova, implicarà una reducció brusca dels ingressos.
Més enllà d’aquest fons, el Consell Regional d’Occitània i el Consell Departamental dels Pirineus Orientals aporten algunes subvencions. La Generalitat de Catalunya també n’atorga, però només mitjançant projectes concrets.
Jean Castex , en una imatge d'arxiu.
Pourquoi autant d'affects?
Lire la suite
Arrêtez votre délire ! Lire la suite
Pourquoi fondas et les autres gardent ignorés la réalité du comportement des amérindiens esclava Lire la suite
...rapport au substantif "raison". Mon dernier message voulait dire "an nou tÿoué kozé-a".
Lire la suiteLa raison occidentale et cartésienne qui a génocidé les Amérindiens et esclavisé les Noirs ? Lire la suite
...vous avez toujours réééézon zonzon...
Lire la suite...les queutards circoncis (qui peuvent donc être aussi des musulmans ou des évangélistes). Lire la suite
...n’est pas là... Lire la suite
...font profil bas en Martinique. Lire la suite
...Je n’ai AUCUN sentiment de culpabilité par rapport au judéocide nazi, et mes ancêtres n’y ont Lire la suite